Centralna poczta dla studentów

Informacje ogólne

  • Poczta dla studentów jest realizowana w oparciu o usługę Exchange Online uruchomioną w chmurze Microsoft (Office 365);
  • Do posiadania konta ma prawo każdy student posiadający rejestracje na semestr;
  • Konta zakładane są automatycznie na bazie zawartości systemu Active Directory oraz synchronizacji z systemem USOS;
  • Konto pocztowe służy studentowi do realizacji zadań na uczelni;
  • Student nie może przekazywać danych do logowania innej osobie.

Format loginu oraz adresu pocztowego

  • Loginem do poczty studenckiej jest login z systemu Active Directory;
  • Login, bazuje na usos_id, dopełnionym do ośmiu znaków zerami z lewej strony. Poniżej załączamy przykłady:
    • Przykład: usos_id: 123456, login do poczty i Office365 to 00123456@pw.edu.pl;
    • Przykład drugi, usos _id: 1234567, login do poczty i Office365 to  01234567@pw.edu.pl;
  • Student otrzymuje adres email w formacie imie.nazwisko.XX.stud@pw.edu.pl gdzie XX to kolejny numer porządkowy;
  • Student otrzymuje dodatkowy adres email taki sam jak login do poczty studenckiej.

Logowanie do systemu pocztowego

  • Dostęp do poczty z adresu: https://portal.office.com;
  • W celu zmiany hasła (lub jego wygenerowania) należy:
    • zalogować się do portalu USOSweb na stronie http://usosweb.usos.pw.edu.pl a następnie przejść do zakładki „DLA STUDENTÓW”;
    • następnie na dole strony kliknąć w ikonę „Office 365”;
    • na stronie wyświetlony zostanie login oraz link generowania hasła. Zostanie wygenerowane nowe hasło do portalu Office oraz konta pocztowego w domenie PW;
    • należy pamiętać, iż hasło wyświetlane jest jednorazowo i nie ma możliwości jego ponownego wyświetlenia;
    • prosimy o zapoznanie się z uwagami znajdującymi się pod nowym, wygenerowanym hasłem;
  • Zmiana hasła do poczty studenckiej:  https://passwordreset.pw.edu.pl/.

Ochrona poczty

  • Mail-a przychodzące i wychodzące z systemu pocztowego są skanowane i klasyfikowane przez skanery pocztowe, więcej informacji dostępnych pod linkiem: https://ci.pw.edu.pl/Uslugi/Poczta-elektroniczna/SPAM-czesto-zadawane-pytania;
  • Każdy użytkownik ma ustawione limity wysyłki:
    • Liczba jednoczesnych adresatów w jednej wiadomości: 100;
    • Liczba emaili wysłanych na zewanątrz (adres nie @pw.edu.pl) w ciągu 1h: 100;
    • Liczba emaili wysłanych w ciagu 24h: 1000;