https://ci.pw.edu.pl/Uslugi/Wsparcie-pracy-zdalnej/Teams-w-USOS
Należy zamknąć aplikację Teams (także z zasobnika) a następnie wyczyścić zawartość folderu
%LOCALAPPDATA% \Packages\MSTeams_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Microsoft\MSTeams
%LOCALAPPDATA% - jest to folder aktualnie zalogowanego użytkownika (po otwarcxiu okna eksploratora można wpisać tą wartość i właściwy folder zostanie otwarty
Alternatywnie można odinstalować i zainstalować ponownie aplikację MS Teams
Jest to błąd związany z modułem TPM.
Konieczna jest aktualizacja informacji związanych z modułem TPM. Prosimy o postępowanie zgodnie z artykułem
Aktualizacja oprogramowania układowego modułu zabezpieczeń (TPM)
Jeżeli ta opcja nie jest dostępna lub nie zadziała można spróbować ręcznie wyczyścić informacje :
Należy zmienić nazwę następującego folderu:
C:\users\[NAZWA UŻYTKOWNIKA]\AppData\Local\Packages\Microsoft.AAD.BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy
na:
C:\users\$[NAZWA UŻYTKOWNIKA]\AppData\Local\Packages\Microsoft.AAD.BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy.old
Po restarcie aplikacji ponownie zalogować się do aplikacji.
Po udanym zalogowaniu można usunąć folder *.old
Tak, prezentacja PowerPoint jest dostępna na stronie https://wutwaw.sharepoint.com/sites/tc/SitePages/Prezentacje-Informacyjne.aspx
Tak, tworzenie innych zespołów jest możliwe poprzez formularz znajdujący się pod adresem https://wutwaw.sharepoint.com/sites/tc. Po zalogowaniu dostępna jest instrukcja korzystania z formularza.
Nie, tworzenie zespołów jest również możliwe poprzez formularz znajdujący się pod adresem https://wutwaw.sharepoint.com/sites/tc. Po zalogowaniu dostępna jest instrukcja korzystania z formularza.
Tak, obecnie wdrażamy rozwiązanie umożliwiającego dołączenie osób z zewnątrz do zespołu.
Pracujemy nad mechanizmem do automatycznej archiwizacji zespołu MS Teams.
Tak, system uwzględnia dodawanie studentów, od semestru letniego 2021 uruchomimy też usuwanie studentów z zespołu zgodnie z danymi zawartymi systemie USOS.
1000 połączeń jednocześnie (jeżeli jedna osoba połączy się z 2 urządzeń jest liczona jako 2) niezależnie czy są to połączenia z kont zalogowane (PW i nie PW) czy goście (po adresie mailowym czy po linku).
jest dostępne jedynie dla kanału ogólnego.
w kanale prywatnym nie jest możliwe zaplanowanie spotkania.
Można jedynie rozesłać informację o spotkaniu do członków kanału prywatnego, wykorzystując adres mailowy kanału: (zespół --> kanał prywatny --> więcej opcji --> pobierz adres e-mail --> kopiuj)
Spotkanie online, zwołane w ten sposób, będzie miało charakter spotkania na czacie, a nie na kanale czy w zespole.
Opcja spotkań w kanałach prywatnych jest dopiero analizowana:
Ability to schedule meetings in private channels – Microsoft Teams UserVoice
Spotkanie można podzielić maksymalnie na 50 pokoi jeżeli w spotkaniu jest maksymalnie 300 osób.
W czasie spotkania
Obejrzyj „podział spotkania na wirtualne pokoje” | Microsoft Stream
Przed spotkaniem można zaplanować podział na pokoje edytując zaplanowane spotkanie
Cross-posting: funkcja oszczędza czas nauczycieli, pozwala umieścić wiadomość w kilku zespołach jednocześnie. Poniższe demo pokazuje, jak łatwo jest nauczycielom dzielić się informacjami z wieloma zespołami za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Spotlight: Ta funkcja umożliwia organizatorowi spotkania pokazanie na całym ekranie osoby, która np. w danej chwili jest wywołana do odpowiedzi. Pozostali uczestnicy są widoczni na małych ekranikach u dołu ekranu. Pomaga to uczniom skupić się na osobie prowadzącej wykład i na udostępnianych treściach.
Jeżeli spotkanie jest między dwiema osobami, albo grup osób poza zespołem to dostęp do czatu maj wszyscy uczestnicy czatu. Jeżeli spotkanie jest realizowane w ramach kanału zespołu to dostęp do czatu maj tylko członkowie tego zespołu.
Zestaw kryteriów oceny: Nauczyciele mogą korzystać z narzędzia w zadaniach "Utwórz zestawy kryteriów oceny". Można je później wielokrotnie wykorzystywać, a uczniowie widzą kryteria, według których będą oceniani
Listę obecności może pobrać organizator spotkania z czatu spotkania
lub za pośrednictwem kalendarza
|
|
Limit kanałów wszystkich (prywatnych i publicznych) to 200. W ten limit wliczają się kanały skasowane (kanał skasowany jest możliwy do przywrócenia przez 30 dni) oraz kanały prywatne których może być maksymalnie 30 (wliczając skasowane kanały prywatne).
Kanały publiczne zawierają wszystkich członków zespołu. Kanały prywatne mają ograniczenie 250 osób i każdy członek tego kanału musi być wcześniej dodany jako członek zespołu w ramach którego jest kanał prywatny.
Zespół może zawierać maksymalnie 25000 członków w tym maksymalnie 100 właścicieli. Dodatkowym ograniczeniem są aplikacje używane w ramach zespołu. Przykładowo aplikacja zadania działa przy maksymalnie 200 osobach w zespole.
Dostęp do Teams jest powiązany ze statusem studenta w USOS. W przypadku wznawiania się dziekanat wydziału odnotowuję taką informację w USOS (program wznawiający) i system przypisze odpowiednie licencje tego samego dnia w nocy. W przypadku braku odpowiedniego statusu należy kontaktować się z dziekanatem swojego wydziału.
Nagrania są zapisywane w SharePoint w przypadku spotkań w ramach kanałów w zespole oraz w OneDrive w przypadku pozostałych spotkań.
Uprawnienia są automatycznie nadawane według stanu osób ze spotkania, można samemu zmodyfikować uprawnienia dostępu.
Lokalizacja pliku z nagraniem oraz uprawnienia dostępu do tego pliku zależą od rodzaju rozmowy oraz od tego kto rozpoczął nagrywanie. Poniżej przedstawione jest zestawienie opcji. Uprawnienia do edycji lub udostępnienie może zmienić właściciel.
Rodzaj spotkania | Kto rozpoczął nagrywanie (kliknął guzik nagrywania) | Gdzie znajduje się plik z nagraniem | Kto ma uprawnienia |
Spotkanie 1:1 z osobami tylko z PW (tylko konta @pw.edu.pl) |
Osoba dzwoniąca | OneDrive for Business osoby dzwoniącej | • Dzwoniący jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Odbierający ma uprawnienia tylko do odczytu bez możliwości udostępniania. |
Osoba odbierająca połączenie | OneDrive for Business osoby odbierającej połączenie | • Odbierający jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Dzwoniący ma uprawnienia tylko do odczytu bez możliwości udostępniania. |
|
Spotkanie 1:1 z osobą z poza PW | Osoba dzwoniąca | OneDrive for Business osoby dzwoniącej | • Dzwoniący jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Odbierający nie ma dostępu do pliku. |
Osoba odbierająca połączenie | OneDrive for Business osoby odbierającej połączenie | • Odbierający jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Dzwoniący nie ma dostępu do pliku. |
|
Połączenie grupowe | Dowolny członek grupy | OneDrive for Business osoby rozpoczynającej nagrywanie | • Konto rozpoczynające nagrywanie jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Członkowie grupy mają uprawnienia tylko do odczytu. • Osoby z poza PW nie mają dostępu. |
Spotkanie zaplanowane w kalendarzu lub zwołane teraz | Organizator | OneDrive for Business organizatora | • Organizator jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Członkowie spotkania z PW mają uprawnienia tylko do odczytu. • Osoby z poza PW nie mają dostępu. |
Członek spotkania | OneDrive for Business osoby rozpoczynającej nagrywanie | • Konto rozpoczynające nagrywanie jest właścicielem pliku i ma pełne uprawnienia. • Organizator ma możliwość edycji oraz udostępniania. • Członkowie z PW mają uprawnienia tylko do odczytu. • Osoby z poza PW nie mają dostępu. |
|
Spotkanie w ramach kanału zespołu MS Teams | Członek kanału | SharePoint przypisany do tego zespołu. | • Konto rozpoczynające nagrywanie ma uprawnienia do edycji. • Pozostali członkowie kanału mają uprawnienia takie jakie mają przypisane w SharePoint (jeśli nie były modyfikowane bezpośrednio w SharePoint to są takie same jak w MS Teams (właściciel oraz członek zespołu)). |
Aby zmienić dostęp do nagrania należy wybrać trzy kropki przy obrazku nagrania i wybrać "Otwórz".
Zostanie otwarty SharePoint z nagraniem.
W prawym górnym roku należy wybrać ikonę informacji (litera "i" w kółku), a następnie ikonę osoby która ma dostęp (dowolnej, można wybrać siebie).
W kolejnym oknie możemy zatrzymać udostępnianie, zmienić kto może oglądać lub edytować plik, a także kto jest właścicielem pliku.
->
->
Domyślnie nagrania są przechowywane przez 180 dni, a następnie kasowane. Czas przechowywania można zmienić
Aby zmienić dostęp do nagrania należy wybrać trzy kropki przy obrazku nagrania i wybrać "Otwórz".
Zostanie otwarty SharePoint z nagraniem.
W prawym górnym roku należy wybrać ikonę informacji (litera "i" w kółku) i w wyświetlonym panelu można edytować datę wygaśnięcia pliku (nagrania).
zalecane są dwa sposoby:
Nie mogę znaleźć / dodać studenta / imiona i nazwiska powtarzają się
Z racji dużej liczby osób najlepiej wyszukiwać w dużej wyszukiwarce u góry ekranu:
W przypadku dodawania osób do zespołów zajęciowych należy posłużyć się informacją zawartą w tym artykule [LINK]
W przypadku dodawania osób bezpośrednio w MS Teams należy mieć uprawnienia właściciela i:
|
|
|
Rodzaj zespołu jest wybierany podczas zakładania zespołu. Dostępne rodzaje to:
Szczegółowy opis rodzajów zespołów dostępny jest pod tym linkiem.
Po założeniu zespołu nie jest możliwa zmiana jego typu.
Domyślnie edycja postów jest wyłączona w nowozakładanych zespołach. Aby móc edytować swoje posty należy w "Zarządzanie zespołem" w zakładce "Ustawienia" zaznaczyć opcję "Zezwalaj członkom na edytowanie swoich wiadomości"
W tym wypadku właściciele zespołu są także rozumiani jako członkowie zespołu
Aplikację pobieramy ze strony https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion
Należy wybrać wersję "Usługa Teams do zastosowań służbowych"
Microsoft Teams — film szkoleniowy
Microsoft Teams video training
Powrót do spisu treści